Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности је током фебруара и марта 2015. године извршио анализу информатора о раду јавних предузећа и друштава којима је поверено вршење јавних овлашћења (па сходно томе представљају "органе јавне власти" у смислу Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја), укупно 24 субјекта.
На основу тога, повереник оцењује да је извршавање законске обавезе објављивања информатора о раду који треба да садрже све информације предвиђене Законом и Упутством за израду и објављивање информатора о раду, на потпуно незадовољавајућем нивоу, како у погледу квалитета информација које се објављују, тако и у погледу ажурности.
С тим у вези повереник Родољуб Шабић изјавио је и следеће:
"Од 24 контролисана субјекта, 4 (АД Железнице Србије, ЈП Југоимпорт СДПР, ЈП Завод за уџбенике и ЈП Национални парк Копаоник) уопште нису имала објављене информаторе о раду на званичним веб презентацијама.
Међутим, од преосталих 20, нико нема Информатор о раду који би у свему био у складу са Законом и Упутством. Подаци који су објављени у великом броју су застарели, неажурни, а чак су уочене јасне индиције да се често "ажурирање" врши само мењањем датума ажурирања а не стварним ажурирањем документа.
Податке о приходима и расходима за текућу 2015. није приказао ниједан од 24 субјекта, а чак и за претходну, 2014. те податке су приказала само 2.
Ниједан субјект није приказао ни план јавних набавки за текућу 2015, па "наравно" ни реализацију, а за претходну 2014. само 3 предузећа су приказала комплетне податке (и план и реализацију јавних набавки), а још 2 само план, без података о реализованим набавкама.
Ни подаци о исплаћеним платама, зарадама и другим примањима нису приказани у складу са Упутством. Уместо да се наводе поименично за руководиоце а за запослене по појединим категоријама, према стању за претходни месец, дају се подаци на годишњем нивоу, просеци зарада на нивоу целог предузећа, неажурни подаци за плате руководилаца итд.
Иако већина изјашњења која су у поступку контроле затражена од предузећа формално потврђују спремност да се недостаци отклоне, она својом садржином ипак говоре о неразумевању законске обавезе и неспремности да се она извршава. Повереник ће стога наставити контролу и донети формална решења којима ће предузећима наложити објављивање Информатора у прописаној форми, а након тога тражити да надлежно министарство покрене прекршајни поступак против одговорних лица."