ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

01.12.2008.Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности упутио је Влади Србије писмо у коме указује на нужну потребу да Влада обезбеди доследну примену сопственог Пословника у поступку припреме закона, упозоравајући на негативне последице непоштовања Пословника у областима у којима Повереник делује, посебно у области заштите података о личности.

С тим у вези, повереник Родолјуб Шабић изјавио је и следеће:

"Влада утврђује, и потом доставља Народној скупштини Републике Србије предлоге закона који се уз остало баве и обрадом података о личности, у чијој припреми надлежна министарства, претходно, у фази нацрта закона, не траже (иако је то предвиђено и Пословником Владе и другим прописима) мишљење Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.

Неприбављање мишљења Повереника има за последицу пропуштање прилике да их Повереник упозори на неке одавно констатоване грешке и пропусте у законодавној пракси и константно понављање тих грешака.

Устав Србије у члану 42 изричито предвиђа да се обрада података о личности уређује искључиво законом а не актима ниже правне снаге. Постоји и посебна одлука Уставног суда Србије бр. 41/2010 од 06.07.2012. године, донета у поступку који је још пре пет година покренуо Повереник, којом је потврђено да се само законом, а не и подзаконским актом, може уредити прикупљање, држање, обрада и коришћење личних података.

А ипак у непуну годину дана Влада је утврдила чак 5 предлога закона који се поред осталог баве и материјом обраде података о личности, а да аутори нацрта тих закона претходно нису тражили мишљење Повереника, а у чак четири од тих пет закона, уместо да се обрада података о личности уреди законом, предвиђено је овлашћење за надлежне министре да је, супротно Уставу, уређује подзаконским актима.

Успостављање нужно потребног, много бољег стања у вези за обрадом и заштитом података о личности у реалном животу је заједнички циљ, и њега није могуће остварити само активностима једног државног органа, Повереника, поготово не ако се кроз законодавни процес у "систем" константно уносе и нови контроверзни елементи."

Збирни месечни статистички

подаци

на дан 31.10.2024

У ПРОЦЕДУРИ: 16.095

ОБРАЂЕНО: 165.773

Опширније...