ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности спровео је поступак надзора над извршавањем Закона о заштити података о личности у Еуробанк а.д. Београд из Београда, а поводом сазнања да су у непосредној филијали банке, поред контејнера за ђубре пронађени банкарски и други документи који садрже податке о личности клијената.

Повереник је, пошто је окончао поступак надзора упутио банци Упозорење да је дужна да предузме све кадровске, организационе и техничке мере потребне да би се спречило понављање утврђених неправилности, наложивши јој да га у року од 8 дана о предузетим мерама извести.

Чињенице утврђене у поступку надзора говоре да је до прекршаја дошло, не због зле намере већ због грубе непажње и немара, али то свакако не искључује одговорност и Повереник је против Еуробанк а.д. Београд и председника Извршног одбора као одговорног лица поднео захтев за покретање прекршајног поступка Прекршајном суду у Београду.

Случај је био и непосредан повод да Повереник упути и писмо гувернерки Народне банке Србије. У писму је указано да чињенице и околности говоре да није реч о изолованом случају. Повереник је већ био у прилици да у поступку надзора констатује неприхватљиво поступање са личним подацима, какав је остављање докумената на ђубришту, због чега је почетком ове године поднео захтеве за покретање прекршајних поступака против Теленор банке а.д Београд (као правног следбеника КБЦ банке) и њеног одговорног лица.

У односу на незаконита поступања банака са подацима о личности Повереник је предузео све мере на које је овлашћен. Међутим, чињенице утврђене у поступцима као и друге присутне у јавности говоре да такви поступци банака могу представљати и друге озбиљне повреде права, ван надлежности Повереника, на које би требали и морали да реагују и други надлежни органи.

Осим што овакви поступци извесно представљају грубо кршење и најминималнијих стандарда коректног односа према банкарском клијенту, они могу бити и озбиљне незаконитости, посебно у области банкарског пословања. Немогуће је искључити нпр. могућност компромитовања података који представљају банкарску тајну, или евентуално о (нпр. у случајевима уклањања односно бацања на ђубре комплетне кредитне документације) неком другом кривичном делу.

Повереник оцењује да је важно да Народна банка у оквиру својих овлашћења и надлежности реагује на све сличне случајеве и очекује да ће то и чинити. А према конкретним околностима, у одређеним случајевима обавеза реаговања мора да важи и за органе као што су тужилаштво и МУП.

Збирни месечни статистички

подаци

на дан 31.10.2024

У ПРОЦЕДУРИ: 16.095

ОБРАЂЕНО: 165.773

Опширније...