Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности након спроведеног поступка надзора над применом Закона о заштити података о личности, од стране Комуналне полиције Града Београда (као унутрашње организационе јединице у саставу јединственог органа Градске управе Града Београда), упутио је писмо градоначелнику Београда.
У прилогу писма повереник је градоначелнику доставио Упозорење упућено Комуналној полицији којим указује на уочене неправилности и налаже јој да га у року од 15 дана обавести о мерама и активностима које ће предузети ради њиховог отклањања.
Повереник је по службеној дужности покренуо поступак надзора поводом сазнања да Комунална полиција поседује камере које користи за снимање догађаја насталих у оквиру послова које обавља. Предмет надзора је било утврђивање чињеница у вези са правним основом и сврхом обраде података о личности који се генеришу у поступку снимања.
У поступку надзора утврђено је да Комунална полиција има на располагању 250 персоналних камера од којих је 216 у поседу комуналних полицајаца задужених са персоналним камерама као делом униформе.
У току поступка Комунална полиција је као правне акте који представљају основ за снимање односно обраду података, Комунална полиција означила Одлуку о боји, начину означавања возила, пловила и опреме Комуналне полиције и Инструкцију о коришћењу службених камера. Будући да је Уставом (чл. 42) предвиђено, (и потврђено Одлуком Уставног суда) да ваљан правни основ може бити утврђен једино законом, очигледно је да наведени акти, као правно апсолутно инфериорни, не могу представљати такав основ. Уз то, ти акти су директно супротни и одредбама Закона о комуналној полицији којима се уређују могућности и начин стављања под видео-надзор простора и објеката.
Није извињење чињеница да снимање практично није ни обављано. Јер, разлог није поштовање уставних и законских гаранција права грађана, већ јако лоше техничке карактеристике набављених камера, како у погледу аутономности напојних јединица које се врло брзо празне, тако и у погледу резолуције снимака која је тако слаба да се анализом снимљеног материјала не могу идентификовати снимљена лица нити очитати регистарске таблице аутомобила који су снимљени.
Исто тако, ни правно ни фактички не може бити валидан одговор да Комунална полиција камере које не употребљава или које су неупотребљиве носи "због заштите интегритета комуналних полицајаца" будући да се грађани "другачије односе према њима кад знају да су снимани".
У писму градоначелнику повереник је нагласио потребу да сви органи градске власти обраћају много више пажње према приватности грађана, да значајно унапреде свој однос према обради личних података грађана и да обраду врше увек у свему у складу са уставним и законским гаранцијама права на заштиту података о личности.