Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности упутио је Упозорење Националној служби за запошљавање (НСЗ) због непредузимања адекватних мера заштите личних података садржаних у електронском "Јединственом информационом систему евиденције незапослених лица и коришћења новчане накнаде за случај незапослености" (ЈИС) што за последицу има могућност да се подаци из евиденције неовлашћено стављају на располагање трећим лицима.
Повереник је НСЗ наложио да га у року од 15 дана обавести о одговарајућим, кадровским и организационим мерама које ће предузети ради отклањања уочених неправилности.
Повереник је претходно спровео поступак надзора над применом Закона о заштити података о личности у НСЗ. Непосредан повод за покретање поступка било је обраћање грађана којима су из неких адвокатских канцеларија нуђене бесплатне адвокатске услуге заступања у евентуалном процесу против НСЗ због погрешног обрачуна новчане накнаде, којом приликом је у комуникацији било евидентно да лида која адвокатске услуге нуде располажу личним подацима из ЈИС-а.
У поступку надзора, поред осталог, утврђено је да приступ подацима из ЈИС-а (лични подаци, подаци о коришћењу новчане накнаде, решења, подаци о исплати) има релативно велики број запослених у НСЗ, али да кад је у питању праћење неовлашћеног приступа подацима о личности корисника, те снимања података, штампања извештаја или спискова, не постоје потребни log file-оvi на основу којих би се могло утврдити ко стоји иза неовлашћеног приступа ЈИС-у.
Утврђено је да приступ подацима о личности корисника има још један круг лица, као што су запослени у "Банци Поштанска штедионица", која по Уговору о пружању банкарских услуга врши исплату новчане накнаде, а да уговор не садржи одредбе о техничким, кадровским и организационим мерама заштите података о личности корисника.
Повереник је поред које је упутио НСЗ, Првом основном јавном тужилаштву у Београду поднео кривичну пријаву против НН извршиоца са својством службеног лица запосленог у НСЗ, због тога што је употребивши податке из евиденције у сврху за коју нису намењени и саопштивши их другом извршио кривично дело неовлашћеног прикупљања личних података из члана 146 став 3. Кривичног законика.
Повереник оцењује да је и овај случај само један у низу сличних који на алармантан начин илуструју неадекватан, неодговоран однос државних органа према праву грађана на заштиту података о личности.