Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности оцењује да је јучерашњи "одговор" Министарства за државну управу и локалну самоуправу (МДУЛС) јавно упућен Поверенику екстремно некоректан покушај манипулисања јавношћу.
Повереник је покренуо поступак надзора поводом у медијима објављене вести да је између МДУЛС и Министарства унутрашњих послова потписан „Споразум о пословно-техничкој сарадњи“, који има за циљ "успостављање електронске евиденције о грађанима Србије", као и да "са датумом објављивања ове вести започиње процес уписа података из књиге држављана у тзв. Централни регистар".
У саопштењу који је дао тим поводом Повереник је, поред осталог, навео да је "будући да текст споразума није објављен, а о његовој садржини, иако очигледно има за предмет изузетно обимну обраду података о личности, није тражено мишљење Повереника од министарстава затражио да у року од пет дана доставе примерак потписаног „Споразума о пословно-техничкој сарадњи“, као и да се изјасне о више питања."
Тим поводом МДУЛС "обавестило је" јавност да је "путем медија сазнало за покретање надзора", као и да је обавестило Повереника да је Закључак Владе Србије и Споразум о пословно-техничкој сарадњи објављен на сајту министарства "у оквиру саопштења МДУЛС на дату тему".
Истина је међутим да ти документи, до покретања поступка надзора, нису били објављени на сајту. То је учињено накнадно, што се лако утврђује увидом у кеш меморију сајта министарства. Интервенисано је, дакле, у текст саопштења допуњавањем линковима који воде ка наведеним документима, али без назнаке да је то учињено накнадно, после обраћања Повереника. Реч је, дакле, о антедатирању дела документа, што је поступак који је испод минималног нивоа било какве озбиљне комуникације, поготово комуникације између два државна органа.
На исти начин Повереник оцењује и наводе министарства да је за поступак надзора сазнало "из медија", као и позив Поверенику да "им се обрати", будући да је Повереник саопштење о покретању поступка надзора дао тек након што је акт о покретању поступка, преко писарнице, уз одговарајућу потврду, достављен министарству.
Код таквог стања ствари веома неубедљиво, чак цинично делују фразе из саопштења министарства о "коректној сарадњи" или о томе да "министарство у свему стоји на располагању Поверенику". Уместо њих, министарство једноставно треба да, у складу са законском обавезом, у остављеном року одговори на питања садржана у акту Повереника којим је поступак покренут, а која се тичу правног основа, руковаоца тзв. Централног регистра, корисника, организационих и техничких мера заштите података итд.
А иако Повереник, бар у овом поступку неће тражити одговоре на нека друга питања која се у вези са споразумом неминовно отварају, попут нпр. питања да ли се Споразумом о пословно-техничкој сарадњи могу дезавуисати одредбе Закона о јавним набавкама, било би добро да министарство јавности понуди одговоре и на њих.