Право на приступ информацијама у поседу власти не може се "уређивати" уредбама
Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности упутио је председнику Владе Републике Србије писмо у коме предлаже да Влада из текста Уредбе о канцеларијском пословању органа државне управе уклони недавно усвојене одредбе којима се предвиђа да се осим Законом о тајности утврђених ознака (интерно, поверљиво, строго поверљиво, службена тајна) неки документи означавају ознаком "службено".
Повереник је, бар овом приликом, оставио по страни у јавности отворену расправу о томе да ли увођење ознаке "службено" у формалном или материјалноправном смислу представља још један облик тајности или не, али је подсетио да се у сваком случају ради о одредбама које се тичу Уставом утврђеног права на обавештеност односно права на приступ информацијама у поседу власти, а с тим у вези подсетио је и на то да члан 51. Устава који то право јемчи, утврђује да се оно остварује "у складу са законом". Из те одредбе јасно произилази да Устав уређивање овог права резервише за закон. Оно се не може ни ограничавати ни уређивати актом мање правне снаге од закона. А флуидне, без законских критеријума нејасне и непрецизне формулације "осетљиви", а поготово "захтевају ограничену дистрибуцију" и граматички и логички и правно упућују на закључак да се Уредбом, дакле актом подзаконске снаге, "уређују" питања релевантна за остваривање уставног права на обавештеност и то на начин који није предвиђен ниједним законом.