Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti imajući u vidu pojačano interesovanje medija za izdavanje personalizovanih SMART kartica i korišćenje Bus Plus benefint programa u gradskom prevozu, kao i činjenicu da se ne mali broj građana tim povodom obratio Povereniku, saopštava da je već u postupku prethodne provere povodom obaveštenja o nameri uspostavljanja zbirke podataka o ličnosti pod nazivom „Evidencija vlasnika pretplatnih legitimacija za korišćenje javnog gradskog prevoza u Beogradu“ upozorio izvođače projekta na obaveze koje proizlaze iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.
Početkom ovog meseca Poverenik je Društvu za marketing i usluge „Apex Solution Technology“, d.o.o. iz Beograda ponovio upozorenje. U neposrednim kontaktima predstavnici Poverenika su od rukovodilaca ovog preduzeća dobili uveravanja da će po upozorenju u potpunosti biti postupljeno.
Odmah pošto projekat počne faktički da funkcioniše ovlašćena lica Poverenika će izvršiti neposredan nadzor i ukoliko nalozi iz upozorenja ne budu poštovani Poverenik će zabraniti obradu podataka.
S tim u vezi poverenik Rodoljub Šabić je izjavio i sledeće:
„Upozorenje se u najkraćim crtama svodi na dve stvari.
Prvo, s obzirom da se u ovom slučaju radi o obradi podataka na osnovu pristanka lica o čijim se podacima radi potrebno je da ta lica budu apsolutno upoznata sa svim elementima obrade, što podrazumeva njihovo prethodno obaveštavanje o obradi podataka i njihov izričit pristanak na obradu. Lica čiji se podaci obrađuju moraju biti upoznata ne samo sa pogodnostima koje mogu imati, već i sa eventualnim pravima davaoca benefita, kao što je npr. mogućnost korišćenja podataka u reklamne i markentiške svrhe, mogućnost ustupanja trećim licima i sl., a njihov pristanak mora biti pribavljen u zakonom predviđenoj formi.
Drugo, neophodno je isključiti mogućnost „uparivanja“ podataka iz dva centra, jednog u kome se vode podaci o pretplatniku i drugog u kome se vode podaci o saobraćaju. Mora se, dakle, garantovati privatnost lica koja pretplatne karte koriste i isključiti mogućnost praćenja njihovog kretanja, odnosno utvrđivanja vremena i mesta kretanja građana na osnovu parametara koji bi bili isti u obe baze podataka.“