POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Čitaj mi

 

01.12.2008.Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti ocenjuje da je i poslednja verzija Akcionog plana za poglavlje 23, bar kad je reč o oblastima slobode pristupa informacijama i zaštite podataka o ličnosti, značajno ispod potrebnog i očekivanog nivoa.

Poverenik, posebno, s obzirom na pojačano interesovanje medija, naglašava da planirani izdaci za navodno unapređenje stanja u oblastima u kojima on deluje, nisu utvrđeni na njegov predlog ni usaglašavani s njim, da ne stoji iza njih, te da naprotiv, smatra da su većim delom neracionalni i nepotrebni.

S tim u vezi poverenik Rodoljub Šabić izjavio je i sledeće:

„Dobro je što se u poslednjoj verziji odustalo od do juče prisutne ideje da se potroši 320 hiljada evra za „analizu" unapređenja kadrovskih resursa Poverenika. Sad se za tu „potrebu" planira znatno manji iznos (8600 evra), ali takođe nepotreban. Nije neskromno, već je istina reći, da je tu analizu Poverenik odavno uradio, da ona ima svoj izraz u Pravilniku o sistematizaciji radnih mesta u Službi poverenika, na koji je svojevremeno saglasnost dala i Narodna skupština. Da je taj Pravilnik realizovan, umesto što je institucija Poverenika u kontinuitetu ograničavana, danas ne bi ni bilo potrebe da razgovaramo o ovoj temi.

Na isti način gledam i na to što se planira potrošnja iznosa od skoro 130 hiljada evra za izradu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja i Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Seriozno pripremljeni predlozi oba zakona postoje odavno, prvog od 2012. drugog od prošle godine. Ako se smatralo da nešto u njima treba promeniti, popraviti, izostaviti bilo je više nego dovoljno vremena da se to uradi, uz potrošnju mnogo manje novca.

Konačno, najviše pažnje zaslužuje stavka od 880 hiljada evra koji se navodno planiraju za „zapošljavnje u Službi poverenika" . Povodom nje se otvara čitav niz pitanja.

Npr. na osnovu kog zakona se Ministarstvo pravde upušta u utvrđivanje kadrovskih potreba, pa i više od toga, u dinamiku zapošljavanja u nekom nezavisnom organu?

Ako su sredstva od 880 hiljada evra zaista planirana za „zapošljavanje u Službi poverenika" čime se može objasniti to da u istoj verziji istog Akcionog plana na drugom mestu takođe u vezi sa zapošljavanjem u Službi poverenika stoji – iznos nepoznat?

Koliko je, budući da se od planiranog iznosa potrošnja najvećeg, lavovskog dela "za zapošljavanje" planira tek kroz 3-4 godine, ovakvo planiranje zaista ozbiljno? Zar to, i na prvi pogled ne izaziva skepsu u pogledu realnosti?

Konačno, kad je već reč o realnosti i planiranju za više godina, moram da se osvrnem na neshvatljivu činjenicu da ni ova verzija Akcionog plana za Poglavlje 23 uopšte ne pominje usvajanje Akcionog plana za sprovođenje Strategije zaštite podataka o ličnosti sa kojim Vlada docni 5 godina, a bez čijeg usvajanja i sprovođenja nije realno očekivati bilo kakav ozbiljan pomak u ovoj oblasti."

 

 

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...