Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti je, povodom u medijima objavljene vesti da je između Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i Ministarstva unutrašnjih poslova potpisan „Sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji“, koji ima za cilj "uspostavljanje elektronske evidencije o građanima Srbije", kao i da "sa datumom objavljivanja ove vesti započinje proces upisa podataka iz knjige državljana u tzv. Centralni registar", pokrenuo postupak nadzora nad sprovođenjem Zakona o zaštiti podataka o ličnosti od strane ova dva ministarstva.
Budući da tekst sporazuma nije objavljen, a o njegovoj sadržini, iako očigledno ima za predmet izuzetno obimnu obradu podataka o ličnosti, nije traženo mišljenje Poverenika, Poverenik je od ministarstava zatražio da u roku od pet dana dostave primerak potpisanog „Sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji“, kao i da se izjasne o više pitanja kao što su: koji je pravni osnov za uspostavljanje tzv. Centralnog registra; ko je rukovalac podataka i koji podaci o ličnosti će biti sadržani u predmetnom registru; iz kojih izvora će se vršiti prenos podataka o ličnosti; koja je svrha predmetne obrade; ko su budući korisnici i posebno da li su preduzete organizacione i tehničke mere zaštite podataka u elektronskoj razmeni predmetnih podataka, te ukoliko jesu iste opišu (arhitektura sistema razmene podataka, administracija istog, proces autorizacije i autentifikacije, bezbednosni/autentifikacioni protokoli i sl.).
Poverenik je takođe, pod istim okolnostima i iz istih razloga i sa istim zahtevima, povodom vesti da je između Ministarstva pravde i Ministarstva unutrašnjih poslova potpisan „Protokol o elektronskoj razmeni podataka“, pokrenuo postupak nadzora nad primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti u ova dva ministarstva.
Poverenik načelno stoji na stanovištu da je saradnja naših ministarstava nešto što se zasniva na Ustavu i zakonu i što je determinisano zajedničkim ciljem, zaštitom i unapređenjem prava građana, i da u tu svrhu nisu neophodni posebni sporazumi ili protokoli. Ali, nezavisno od toga, Poverenik naglašava da kada je reč o obradi podataka o ličnosti u svakom slučaju, shodno Ustavu i odgovarajućoj odluci Ustavnog suda pravni osnov za nju, kao i svrha i obim obrade mogu i moraju biti uređeni isključivo zakonom, a ne aktima niže pravne snage.
Po okončanju postupka nadzora Poverenik će o rezultatima i merama koje će eventualno preduzeti, kao i obično, obavestiti javnost.