Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, u pismu predsednici Vlade Ani Brnabić, povodom Modela zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji je stavio Vladi na raspolaganje, izrazio je puno razočaranje i nerazumevanje zbog odnosa Vlade prema nastojanju Poverenika da pomogne, kao i prema Inicijativi velikog broja NVO za hitno donošenje novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.
Poverenik je ocene iz pisma premijerke prema kojima Model "sadrži brojna dobra rešenja" i "predstavlja jako dobar osnov za dalji rad", ocenio kao kurtoazne fraze bez praktičnog značaja, s obzirom da ga je premijerka obavestila da je Model "prosleđen članovima Radne grupe koja radi na pripremi novog zakona kako bi ga imali u vidu".
Sa stanovišta dosadašnjeg iskustva to znači da se donošenje novog, odavno neophodnog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, po ko zna koji put odlaže na neizvesno dug rok.
Model zakona koji je Poverenik stavio na raspolaganje Vladi zapravo je kompletan, obrazložen, u potpunosti u skladu s Poslovnikom Vlade pripremljen nacrt zakona. Njegovoj izradi značajan doprinos je dao veliki broj stručnjaka iz civilnog sektora i kompetentnih NVO. Stavljanjem Modela u formalnu proceduru, izlaganjem kroz javnu raspravu, opservacijama i kritici svih zainteresovanih, uključujući tu i Radnu grupu i sva ministarstva, i potom, konsekventno, eventualnim korekcijama teksta, mogli smo u relativno dogledno vreme dobiti nov, inače neophodan, Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.
Vlada se, umesto za to, opredeljuje za "aktivnost" koja već duže od 5 godina nije dala nikakav efekat. To čini veoma verovatnom mogućnost da se ponovi ružna situacija iz 2014. godine, kada je Poverenik, takođe u želji da pomogne, pripremio Model novog zakona. Vlada je tada utvrdila da će taj Model biti osnov za izradu novog zakona i to čak unela u Akcioni plan za Poglavlje 23 usaglašen sa EU, ali se to ipak nije dogodilo. Štaviše, Radna grupa se naknadno pojavila sa tekstom Nacrta zakona koji sa Modelom Poverenika nije imao praktično nikakvih dodirnih tačaka, a uz to je bio veoma loš i nakon što je izložen žestokim kritikama struke, o njemu se kasnije više nije govorilo. U svakom slučaju, novi zakon nije donet.
Poverenik podseća da je stanje u oblasti zaštite podataka o ličnosti vrlo loše, opterećeno brojnim problemima i svakodnevnim povredama prava građana, što je u velikoj meri uslovljeno docnjama i propustima u usvajanju neophodnih zakonskih i drugih dokumenata. Za neke od njih, kao što je pomenuta, preko 5 godina duga, a sterilna "aktivnost" na pripremi novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, ili 7 godina kašnjenja Vlade sa donošenjem Akcionog plana za sprovođenje Strategije zaštite podataka o ličnosti, ili neverovatnih skoro 9 godina docnje Vlade sa donošenjem Uredbe o zaštiti naročito osetljivih podataka, i uz najbolju volju, praktično je nemoguće naći opravdanje.