Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, Rodoljub Šabić potvrdio je da je, u vezi sa uskraćivanjem informacija o postupku izbora nosilaca pravosudnih funkcija kao i obradom podataka o ličnosti u istom postupku primio žalbu Društva sudija Srbije i još jedan broj individualnih žalbi. Poverenik će odluke po žalbama doneti u zakonskom roku. Osim toga Poverenik će, bez odlaganja, podneti Ustavnom sudu Srbije predlog za ocenu ustavnosti nekih članova Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.
Poverenik Rodoljub Šabić je izjavio i sledeće:
„Žalba Društva sudija Srbije izjavljena je na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama, zbog toga što Društvo sudija od Visokog saveta sudstva nije dobilo nikakav odgovor na zahtev za nizom informacija o postupku reizbora sudija, koji je podnet u decembru prošle godine. Stav o osnovanosti izraziću u odluci po žalbi, ali već sada mogu reći da je izostanak bilo kakvog odgovora na zahtev sam po sebi povreda zakona i da je dodatni loš doprinos raščišćavanju već otvorenih pitanja.
Neke žalbe izjavljene su na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, očito povodom vesti da su u postupku izbora sudija obrađivani podaci o ličnosti pribavljeni od BIA. S tim u vezi u razgovorima sa predsednicom Visokog saveta sudstva i ministarkom pravde dobio sam uveravanja da ti podaci nisu korišćeni. Naravno, po zakonu moji saradnici i ja imamo obavezu da izvršimo i direktan uvid u izborni materijal. Inače, poznato je da stojim na stanovištu da je obrada podataka o ličnosti, ko god da je vrši, dopuštena samo u skladu sa odredbama Ustava Srbije. A član 42. Ustava je u tom pogledu nedvosmislen i jasno predviđa da osnov za obradu podataka mora da bude utvrđen zakonom. Zato bi utvrđivanje osnova za obradu podataka o ličnosti, za BIA ili bilo koga drugog, Uredbom ili drugim podzakonskim propisom, po mom mišljenju bilo suprotno Ustavu.
Ipak, u čl. 13. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti stoji da se obrada podataka o ličnosti može vršiti i na osnovu podzakonskih propisa. Ovo „rešenje“ se prilikom usvajanja Zakona na teško objašnjiv način, nakon okončane javne rasprave i pribavljenog mišljenja SE (zajedno sa ograničenjima kontrolnih ovlašćenja Poverenika koja sam svojevremeno kritikovao i koja su nedavno stavljena van snage), pojavilo u tekstu zakona. Smatram da je reč o očitoj neustavnosti, ali budući da stavovi izneti u raspravi koja je otvorena, govore da neki državni organi misle drukčije, u najkraćem mogućem roku podneću Ustavnom sudu Srbije predlog za ocenu ustavnosti ove odredbe Zakona.“