Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti podneo je, u skladu sa čl. 28 st. 4. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja Vladi Srbije zahtev da, primenom mera iz svoje nadležnosti, odnosno neposrednom prinudom, obezbedi izvršenje rešenja Poverenika kojim je Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije naložio da tražiocu, odnosno javnosti stavi na raspolaganje kopije dokumenata iz kojih se može saznati visina isplaćene naknade članovima Saveta Direktorata, pravni osnov za isplatu navedene naknade, te način utvrđivanja visine iste.
Poverenik je ocenjujući da nepostupanje Direktorata civilnog vazduhoplovstva po konačnom i izvršnom rešenju predstavlja i povredu Ustavom i zakonom zajamčenih prava građana, o istom obavestio i Zaštitnika građana zatraživši od njega da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
S tim u vezi, Poverenik Rodoljub Šabić je izjavio i sledeće:
„Reč je o situaciji koja govori da neki jako teško prihvataju činjenicu koja je u fundamentu svakog uređenog društva – da zakoni i odluke nadležnih organa važe za svakog. Iako su podaci o platama, naknadama i sličnim primanjima iz javnih izvora, bez ikakve sumnje apsolutno legitiman predmet interesovanja javnosti i morali bi biti dostupni najširoj javnosti na proaktivnoj osnovi – urednim i ažurnim objavljivanjem na elektronskoj prezentaciji organa vlasti, Direktorat civilnog vazduhoplovstva ne samo da ih nije stavio javnosti na raspolaganje na takav način, nego to nije učinio ni povodom direktnog zahteva tražioca informacije, pa čak ni nakon konačnog izvršnog i obavezujućeg rešenja Poverenika donetog po žalbi tražioca informacije.
Na zahtev tražioca informacije Poverenik je, u postupku izvršenja svog rešenja Direktoratu izrekao dve novčane kazne u ukupnom iznosu od 200.000 dinara. Direktorat je platio kazne ali nije postupio po nalogu Poverenika, već je protiv istog podneo tužbu Upravnom sudu Republike Srbije.
Budući da je podneta tužba nedopuštena, i da, čak i da je dopuštena ne bi odlagala izvršenje rešenja, a da je izricanjem kazni u iznosu od 200.000 dinara Poverenik iscrpeo mogućnosti prinudnih mera koje on ima na raspolaganju zatražio sam od Vlade Republike Srbije da obezbedi izvršenje rešenja Poverenika neposrednom prinudom kako je to propisano čl. 28. st. 4. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja
Imajući u vidu da postupanje Direktorata predstavlja primer onoga što zovemo “loša uprava” i da se istim povređuju na Ustavu i zakonu zasnovana prava građana o svim okolnostima ovog slučaja obavestio sam i Zaštitnika građana, očekujući od njega da preduzme mere iz svoje nadležnosti.”