POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Zastarelo
Čitaj mi

Izvor: Danas

Beograd - Republičko tužilaštvo i Ministarstvo za kapitalne investicije jedini od državnih institucija nisu dostavili izveštaje povereniku za informacije od javnog značaja. U odnosu na prošlu godinu broj izveštaja o sprovođenju Zakona o informacijama od javnog značaja, koji povereniku podnose državne institucije, dvostruko je veći u odnosu na 2005. godinu, ukazuje se u godišnjem izveštaju poverenika za informacije od javnog značaja koji je dostavljen Skupštini Srbije. Poverenik ukazuje i na negativne primere i probleme u primeni zakona, a kao najizrazitiji negativan primer navodi Bezbednosno informativnu agenciju.
Kao sistemske probleme Šabić je naveo nefunkcionisanje pravnog mehanizma nadzora primene Zakona, uključujući i prekršajnu odgovornost. Šabić se posebno osvrnuo na nespremnost Vlade da, kada je to potrebno, izvrši svoju zakonsku obavezu da obezbedi izvršenje odluka Poverenika.  - Tek nedavno nadležno ministarstvo je počelo sa pokretanjem prekrašajnih postupaka i izrečene su prve kazne. Dobro je što se nešto dešava, ali ćemo štetu zbog dve propuštene godine teško nadoknaditi - ističe Šabić. On ukazuje da su na pokrajinskom nivou obaveze izvršili i Izvršno veće, Skupština i sekretarijati, kao i da su sva četiri grada dostavila izveštaje. Najlošije stoji stvar sa lokalnom samoupravom, gde je izveštaj dostavilo 53 odsto, dok je prošle godine to učinilo 48 odsto institucija. Prema njegovim rečima, s obzirom da je treća godina primene zakona, ovaj podatak je ipak zabrinjavajući.
Poverenik Šabić navodi da je primetno i da građani Srbije sve više koriste pravo na slobodan pristup informacijama, kao i da je povećan i broj žalbi građana, novinara i nevladinih organizacija zbog uskraćivanja tog prava. On je istakao da je tokom 2006. registrovano oko 6.000 zahteva građana, što je tri puta više nego godinu dana ranije .
U toku prošle godine rešavano je 1.850 žalbenih predmeta, četiri puta više nego 2005. Toliko predmeta je rešeno uz probleme jer je u službi poverenika radilo svega šest od predviđenog 21 zaposlenog. M. M.

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...