POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Čitaj mi

Izvor: Blic

Uz uplatnice nam šalju gomilu reklama

JKP “Infostan” uz uplatnice godinama unazad dostavlja reklamni materijal, a sugrađani koji ne žele da ga dobijaju nemaju mogućnost da to “odjave”. Rodoljub Šabić, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti kaže za “Blic” da to što radi “Infostan”, predstavlja takozvani „direktni marketing” što je kršenje Zakona o zaštiti podataka o ličnosti kao i Zakona o oglašavanju.

U JKP “Infostan” navode da ne postoje tehnički uslovi, da sugrađani ne dobijaju reklamni materijal ukoliko to ne žele. Do sada su, kako kažu, dobili primedbu samo jednog , koji se obratio sa željom da ne dobija reklame.

- S obzirom da se pakovanje uplatnica vrši mašinski, razmatramo mogućnost da, kada se budu stekli tehnički uslovi, zamolimo korisnike da nas informišu o tome da li žele da primaju uplatnice za učešće u humanitranim akcijama, obaveštenja i dodatne informacije drugih komunalnih kuća i ostali reklamni materijal ili ne. Do tada molimo nekolicinu korisnika za razumevanje - kažu u “Infostanu”.

Šabić kaže da Zakon o oglašavanju predviđa zabranu “direktnog marketinga” ukoliko je osoba jasno izrazila volju da mu se poruke i reklame ne šalju.

- Dakle, po tom Zakonu, od trenutka kada neko takvu volju jasno izrazi, “Infostan” bi morao da prestane s tim aktivnostima - navodi Šabić.

 “Infostan”, kaže Šabić, ovakvim “direktnim marketingom” dovodi do povrede Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

- Po tom Zakonu, obrada podataka podrazumeva ne samo obradu u konvencionalnom, uobičajenom značenju te reči, već i svako korišćenje podataka. “Infostan” ima osnov da poseduje i obrađuje podatke o ličnosti klijenata, ali može da ih koristi samo za obračun i naplatu njihovih obaveza, dakle za unapred određene svrhe. Reklamiranje odnosno direktni marketing očigledno ne spada u te svrhe - navodi poverenik.

On kaže da pretpostavlja da “Infostan” ne stavlja preduzećima i organizacijama, čije reklame šalje, na raspolaganje podatke građana.

- Želim da verujem da je ova pretpostavka tačna, jer ako nije, radilo bi se o grubom kršenju prava na privatnost i zaštitu podataka o ličnosti – ističe Šabić.

 

Antrfile : Štitimo bazu podataka

 

U „Infostanu” smatraju da “podržavanjem humanitarnih akcija i slanjem reklamnog

materijala, ne krše Zakon o zaštiti podataka o ličnosti niti bilo koji drugi zakon i tvrde da nijedan pravni subjekat ili humanitarna organizacija, čiji se materijali šalju uz uplatnice “Infostana”, nema pristup bazi podataka, niti može da dođe do podataka o korisnicima”.

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...