Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности оцењује да јавна комунална предузећа морају водити много више рачуна о законитом поступању са подацима о личности грађана, корисника њихових услуга. Подсећајући да се пoдаци о личности могу обрађивати односно користити само у сврхе утврђене законом, односно у другим случајевима само уз узричит пристанак лица о чијим подацима се ради, Повереник је упозорио да је друкчије поступање са подацима о личности недопуштено и кажњиво.
С тим у вези, повереник Родољуб Шабић изјавио је и следеће:
„Недавно сам на адресу највећег јавног комуналног предузећа у земљи „Инфостан“-а из Београда упутио Упозорење које се заправо односи на сва јавна комунална предузећа.
Упозорење се пре свега односи на то да је начелно незаконита обрада односно коришћење података корисника услуга за неке друге сврхе осим оне које се тичу делатности наплате обједињених услуга. А таква обрада података се, нажалост, врши често у сврхе различитих облика директног маркетинга односно ради достављања рачуна, пропагандног материјала и сл. у корист трећих лица.
С тим у вези посебно сам упозорио на то да не може производити никакве правне последице „Обавештење“ које је ЈКП „Инфостан“ доставио корисницима услуга, а у коме се наводи да је, уколико не желе да и даље примају пропагандни материјал, потребно да потпишу Изјаву о томе и исту доставе Радној јединици ЈКП „Инфостан“ на општини свог пребивалишта, а ако то не учине ЈКП „Инфостан“ ће сматрати да су сагласни да и даље примају наведене материјале.
Осим што подразумева непотребно трошење времена грађана, наметање овакве „обавезе“ грађанима је, разуме се, сасвим незаконито. Грађани нису дужни да потписују било какве изјаве овакве врсте а имају пуно право да од јавних комуналних предузећа захтевају поштовање својих законом утврђених права.
ЈКП „Иностан“ из Београда је дужан да у року од 15 дана од дана пријема Упозорења обавести Повереника о предузетим и планираним мерама и активностима за отклањање наведених неправилности у обради података о личности. Очекујем да то свакако уради, а подсећам да би било веома корисно да, и без посебних формалних упозорења, на исти, одговарајући начин поступе и друга јавна комунална предузећа.“