ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

03.12.2008.Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности оценио је као потпуно непримерен начин на који Министарство финансија припрема ребаланс буџета.

Наглашавајући да је тај начин двоструко контрапродуктиван јер не само да с једне стране практично претвара у карикатуру законом зајамчену независну позицију Повереника и још неких надзорних и регулаторних државних органа, него с друге стране још и пропушта прилику да оствари квалитетније резултате у санирању буџетског дефицита, Повереник Родољуб Шабић је изјавио и следеће:

„Апсолутно је непримерено да је Предлог ребаланса буџета у делу који се односи на независне институције припремљен без икаквих претходних консултација са њима, а да им се доставља „на мишљење“ у петак навече, по истеку радног времена, уз захтев да се мишљење достави до понедељка.

Наглашавам да су у питању принципи и корисни ефекти, а не износ умањења средстава. И до сада институција Повереника спадала је међу најрационалније и најштедљивије. Била би то и ове године, независно од ребаланса.

Међутим, са овим Предлогом ребаланса Министарство финансија као да се руководи „идејом“ да они који штеде треба да штеде још више, а они који нису штедели то и не треба да чине.

Буџет Повереника умањен је за 21.977.000 динара односно  17,43%. Да је Повереник консултован сасвим је извесно да би се због могућности створених рационалним односом Повереника и његових сарадника према трошењу буџетских средстава могле планирати чак и веће уштеде.

Али, Министарство финансија „уштеде“ планира без консултација, по непознатим субјективним критеријумима, па средства, уместо на позицијама на којима је то реално, (нпр. са позиција плата будући да услед објективних околности Повереник ради са бројем сарадника који је знатно мањи од пројектованог и потребног) умањује на позицијама на којима су она потребна и неопходна за вршење елементарних функција Повереника – нпр. материјални трошкови за надзор над више хиљада субјеката на територији целе Србије.

Можда ће у процедури коначног усвајања Ребаланса буџета, након мишљења које је Повереник ипак доставио Министарству финансија, пропусти материјално финансијске природе бити отклоњени, али тешко да могу бити отклоњени штетни ефекти поступка којим је Министарство финансија свесно или не потврдило да независност надзорних, регулаторних и контролних тела доживљава искључиво као фиктивну, козметичку.“

Збирни месечни статистички

подаци

на дан 31.10.2024

У ПРОЦЕДУРИ: 16.095

ОБРАЂЕНО: 165.773

Опширније...