ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

03.12.2008.Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности оценио је да би измене Пословника Владе Републике Србије морале подразумевати знатно више интервениција него што то већ утврђени Предлог одлуке о изменама и допунама Пословника Владе садржи.

Повереник сматра неопходним да се из важећег Пословника елиминишу одредбе којима се на правно сасвим неадекватан начин уређују питања тајности. Повереник такође оцењује да је потребно учинити прецизнијим одредбе којима  се уређује право јавности да учествује у законодавном процесу, односно у јавним расправама о предлозима закона односно актима које Влада доноси.

Нагласивши да би минимум минимума морало бити отклањање одредби члана 43. и 96. важећег Пословника, Повереник Родољуб Шабић је изјавио и следеће:

„Несхватљиво је да и више од три године од усвајања Закона о тајности података Пословник Владе садржи  термине „војна" и „службена" тајна које овај Закон више уопште не предвиђа.

Даље задржавање ових термина у Пословнику Владе додатно доприноси већ присутном нереду у области тајности података. Већ сам неколико пута упозоравао да Закон о тајности података „егзистира" више као фикција него као реалан и релевантан елемент правног поретка и система. Закон о тајности података предвидео је јединствену, мање више класичну номенклатуру класификованих података – интерно, поверљиво, строго поверљиво, државна тајна. Будући да је тако „уређен јединствен систем одређивања и заштите тајних података" то су „војна" и „службена" тајна као реликти старе „безбедносне културе", елиминисане, чак и као термини. Индикативно и забрињавајуће је да их Влада не само задржава у Пословнику него користи у даљој легислативној пракси и то прилично интензивно. Прилично је бројна група закона који су усвајани или мењани и допуњавани након ступања на снагу Закона о тајности података, а у којима егзистирају појмови, односно облици класификације које он не познаје. Са, разуме се, неминовним ризицима и негативним последицама по право јавности, општу правну сигурност па и безбедност државе.

У вези са чланом 96. Пословника постоји исти проблем али и још један додатни. Овом пословничком одредбом предвиђено је да је практично свака реч изговорена на седници Владе тајна. Сматрам очигледним да овакво решење много више асоцира на нека давна прошла времена него на савремене демократске стандарде о односима власти и јавности. Можда је сувишно али ћу подсетити да у многим земљама данас на седницама владе присуствују акредитовани новинари а да су јавности онлајн, електронским путем доступни дневни редови, материјали са седница па чак и фонограми осим наравно у изузетним случајевима када је јавност искључена.

Мислим да је, како са становишта права и интереса јавности, тако и са становишта угледа саме Владе, потребно без одлагања постојећа ригидна решења заменити адекватнијим, што сам у посебном писму и предложио Влади."

Збирни месечни статистички

подаци

на дан 31.10.2024

У ПРОЦЕДУРИ: 16.095

ОБРАЂЕНО: 165.773

Опширније...