Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности је наложио Министарству унутрашњих послова да престане са недозвољеном обрадом података о личности полицијских службеника и грађана које они контролишу путем камера уграђених у патролна кола, као и путем уређаја за аудио снимање инсталираних на опреми и униформи службеника саобраћајне полиције.
Поводом вести објављених у неким медијима из „извора у МУП-у", као и коментара неких стручњака за саобраћај који очигледно не располажу потребном количином релевантних чињеница, да се оваквом одлуком Повереника наводно „угрожава безбедност саобраћаја", повереник наглашава да обрада података која је забрањена нема никакве везе са безбедношћу саобраћаја.
С тим у вези, повереник Родољуб Шабић је изјавио следеће:
„Уместо сејања дезинформација и изазивања забуна да новинари и стручњаци потраже нпр. одговор на питање зашто је и по ком основу „у сврху безбедности саобраћаја" потрошено 1,5 милиона евра за набавку опреме која с тим заправо нема никакве везе.
У релевантном акту МУП-а, Управе саобраћајне полиције, под називом „Објашњење о полицијској контроли употребом аудио и видео надзора у возилима саобраћајне полиције", стоји да се возило опремљено овим надзором користи за снимање интервенције полицијских службеника у покрету, кретањем иза контролисаног возила на удаљености од три до пет метара, те да се АВИ надзор користи и за снимање интервенција полицијских службеника у стационарној контроли саобраћаја, са исте удаљености „због немогућности зумирања на већим удаљеностима, због губитка оштрине снимка".
Не треба бити никакав стручњак за саобраћај да би се знало да би управо поштовање овог „налога" (3-5 метара) представљало директно угрожавање безбедности саобраћаја. Илустрације ради, и на самој интернет презентацији МУП, Управа саобраћајне полиције, у делу менија „Превентива", на страници http://prezentacije.mup.gov.rs/usp/Preventiva/Brzina.html, налази се табела, у којој се између осталог наводи да зауставни пут већ при брзини од 50 km/h износи 29 метара по сувом, а 45 метара по мокром коловозу. А у текстуалном делу се између осталог наводи недржање безбедног одстојања између возила, као један од најчешћих узрока саобраћајних незгода.
Потпуно је погрешна, надам се не и злонамерна, интерпретација да се забрана односи на тзв. возила „пресретаче". То је уосталом јасно видљиво и из образложења решења Повереника. Улога „пресретача" је дефинисана законом и они су снабдевени опремом подобном да се оствари сврха - докаже постојање прекршаја. А забрањена обрада података нема баш никакве везе за безбедношћу саобраћаја. Није реч о контроли саобраћаја, прави предмет надзора је сама саобраћајна полиција, као и грађани с којима комуницира.
Може се разговарати о томе да ли би успостављање таквог надзора нпр. са становишта сузбијања корупције или тортуре могло бити добро и легитимно, али, никако не може бити добро и легитимно да се такве идеје покушавају реализовати на неуставан и незаконит начин.
Устав Србије налаже да се обрада података о личности „уређује законом". Обрада о којој говоримо није уређена ниједним законом. Снимање неодређеног броја полицијских службеника (али и грађана, учесника у саобраћају) врши се без законског овлашћења и законом утврђене сврхе или без одговарајуће наредбе суда. Због тога је Повереник, по спроведеном поступку надзора, још пре неколико месеци МУП-у упутио одговарајуће упозорење. Иако је био дужан МУП није одговорио. Није то учинио ни након ургенције, па је изречена забрана која ће трајати до довођења поступања у склад са Уставом и законом."