Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности упутио је министарски грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре писмо у коме указује на нужност и иницира да се изменама и допунама Закона о државном премеру и катастру што пре отклоне уочени проблеми у вези са заштитом и обрадом података о личности у катастру.
Повереник је претходно спровео поступак надзора над применом Закона о заштити података о личности у Републичком геодетском заводу и потом указао Заводу на неправилности у обради података о личности, односно на то да се бројни подаци о личности имаоца права чине доступним трећим лицима без ваљаног правног основа и без вођења рачуна о сврсисходности и сразмерности.
Према Уставу РС и Закону о заштити података о личности правни основ обраде података о личности може бити закон или пристанак лица о чијим подацима се ради. И Одлуком Уставног суда Србије I Уз бр. 41/2010 од 06.07.2012. године, донетој у поступку који је још пре неколико година покренуо Повереник, потврђено је да се само законом, а не и подзаконским актом, може уредити прикупљање, држање, обрада и коришћење личних података.
Међутим, у нашој пракси функционисање катастра непокретности, укључујући и издавање података из катастра, заснива се практично на одредбама Правилника о изради и одржавању катастра непокретности, значи подзаконског акта, и то акта донетог још 1999. године, десетак година пре доношења и Закона о заштити података о личности и Закона о државном премеру и катастру.
Повереник, не доводећи у питање, већ напротив, подржавајући значај начела јавности, поуздања и правне сигурности, која Закон о државном премеру и катастру треба да обезбеђује, сматра очигледним да се њихово остваривање не може и не сме "обезбеђивати" применом наведеног Правилника. Потреба поштовања Устава и остваривање и заштите Уставом и законом зајамчених права грађана налаже да се постојећа правна регулатива у области катастра непокретности усклади са одредбама Устава Републике Србије и Закона о заштити података о личности. То је потребно урадити што пре одговарајућим изменама и допунама Закона о државном премеру и катастру. При томе се подразумева да се приликом законског прописивања сврхе и начина обраде, односно врсте и обима података о личности имаоца права, односно могућности њиховог чињења доступним трећим лицима (доказивање правног интереса лица), мора водити рачуна о начелима из члана 8. Закона о заштити података о личности, а посебно о сврсисходности и сразмерности обраде података о личности.