Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности приводи крају поступак надзора над спровођењем и извршавањем Закона о заштити података о личности (ЗЗПЛ) у пословним банкама које раде у Србији.
Повереник је још током марта, након непосредно спроведеног надзора, упутио на адресе свих банака Упозорење да на различите начине врше недозвољену обраду података о личности тако што, без основа у закону, захтевају и задржавају фотокопије одређених докумената које садрже личне податке (личне карте и пасоше лица овлашћених за заступање, лица са картона депонованих потписа и овлашћених доносилаца налога и готовине, власника 25% или више управљачког дела, председника и чланова скупштине станара, здравствене легитимације неких лица итд.).
Повереник је све банке обавезао да га у року од 30 дана од пријема упозорења обавесте о мерама које ће предузети за отклањање утврђених неправилности.
У складу са тим, свих 29 пословних банака је доставило изјашњење. Седам банака је обавестило Повереника да је одмах по пријему Упозорења престало са прикупљањем копија наведених докумената. И остале банке су исказале спремност да поступе у складу са упозорењем Повереника, али су све банке молиле за продужење рока за предузимање мера ради измене сопствених процедура, те уклањања и уништавања већ прикупљених докумената из досијеа клијената. Банке су се притом позивале на то да је за спровођење мера потребних ради отклањања неправилности потребно доста времена, али и на информације да ће наводно у кратком року бити спроведене измене и допуне Закона о спречавању прања новца и финансирања тероризма којима ће се "легализовати" задржавање фотокопија докумената које се сада врши без законског основа.
Повереник ће се почетком следеће седмице срести са председником и генералним секретаром Удружења банака Србије, а одмах потом донети решења којима се за убудуће забрањује прикупљање фотокопија докумената без основа, а за уклањање и уништавање већ прикупљених докумената утврђује примерен рок.
Повереник оцењује да је и овај поступак надзора потврдио забрињавајућу чињеницу да држава, као и у низу других области, ни у области банкарског пословања није обезбедила остваривање уставне гаранције да се "обрада података о личности уређује законом". Очигледно је да се супротно Уставу и ЗЗПЛ велики део обрада података о личности у овој области спроводи на основу подзаконских аката Народне банке Србије или интерних процедура пословне банке.