Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности оцењује да јучерашње саопштење Народне банке Србије (НБС), у коме се инсинуира постојање некаквих наводних пропуста у поступку надзора над применом Закона о заштити података о личности који је Повереник спровео у свим пословним банкама у Србији, за ефекат може имати само дезинформисање јавности.
Овакво саопштење НБС, независно од мотива, објективно представља подршку недозвољеној обради личних података грађана од стране пословних банака.
Неумесно је и потпуно сувишно да НБС позива Повереника да "води рачуна о јединству правног система и другим законима". Повереник је јасно најавио да ће забранити оне обраде података о личности који немају основ ни у једном закону. Повереник је још током марта упозорио свих 29 пословних банака да на различите начине врше недозвољену обраду подака о личности захтевајући и задржавајући, без основа у закону, фотокопије пасоша, личних карата и здравствених легитимација и том приликом им пружио прилику да, ако могу, наведу законски основ за такву обраду. Банке то нису могле учинити, будући да такав основ не постоји. Сувишно је да Повереник позива и НБС да она јавно означи одредбе било ког закона које би наведене обраде података учиниле допуштеним, јер је НБС добро познато да таквих одредби нема.
То да ли ће НБС да подржава праксу у којој се обрада података о личности не заснива и не уређује искључиво законом, како то захтева Устав, већ се уводи и спроводи на основу подзаконских аката (одлука саме НБС или интерних аката пословних банака), ствар је опредељења и, разуме се, одговорности саме НБС. Али заиста није реално да НБС очекује да је Повереник у томе подржи, а поготово је нереално да покушава успоставити некакву "обавезу" Повереника да консултује НБС пре предузимања мера ради спречавања очигледно недозвољене обраде података о личности.
Коначно, што се тиче начелног позива на "сарадњу државних институција ради општег добра грађана" Повереник је увек на располагању НБС. Али, с тим у вези мора и да примети да за скоро седам година примене Закона о заштити података о личности НБС, иако креатор бројних аката релевантних за обраду података о личности готово никад није нашла за сходно да затражи мишљење Повереника.