ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

03.12.2008.Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, оцењује да је скандал поводом достављања грађанима Београда од стране ЈКП Инфостан рачуна, у који је укључена и недугована ставка за осигурање, још једна потврда неодговорног односа јавних комуналних предузећа према личним подацима грађана.

Подсећајући да ЈКП нису маркетиншке агенције са задатком да профитирају захваљујући чињеници да располажу великим базама података грађана, већ да су оне у обавези да се према тим подацима односе на законит начин и користе их само у сврхе предвиђене законом, а у друге сврхе евентуално и искључиво уз претходно прибављен пристанак, повереник Родољуб Шабић је изјавио и следеће:

"Осим што изазива проблеме у вези са могућим плаћањем недугованог и повраћајем новца, стварањем нежељене "обавезе" и нужних формалности за њено анулирање и сл. поступак ЈКП Инфостан је и директно угрожавање права грађана из Закона о заштити података о личности. У том контексту јесте нормално што је градоначелник Београда најавио да ће тражити да се критична ставка изостави из рачуна, али није нормално што за тим уопште има потребе и неће бити нормално ако и овај пут изосатне одговорност.

С тим у вези подсећам да је Повереник још пре неколико година (у септембру 2011.) сличним поводом спровео надзор у ЈКП Инфостан, и упутио му одговарајуће упозорење. Након тога Повереник је упутио јавно упозорење свим комуналним предузећима. Инфостан је писмено обавестио Повереника да ће у потпуности поступити у складу са упозорењем и прекинути са дотадашњом праксом достављања разноразног промотивног и рекламног материјала, понуда за закључење уговора и сл.

Посебно наглашавам да је отклањање незаконитости искључиво обавеза ЈКП Инфостан, да то никако не сме подразумевати непотребно трошење времена грађана. Грађани нису дужни да потписују било какве изјаве, да шаљу мејлове, да чекају пред шалтерима и сл., они имају пуно право да од јавних комуналних предузећа захтевају поштовање својих законом утврђених права.

Повереник ће и овим поводом спровести поступак надзора у ЈКП Инфостан и потом предузети одговарајуће кораке. Али, Повереник упозорава да би било потупуно ирационално очекивати да примену Закона о заштити података о личности обезбеђујемо искључиво поверениковим надзором у нпр. сваком од огромног броја комуналних предузећа. Допринос примени закона дугују сви, а поготово органи власти који су и оснивачи јавних комуналних предузећа. Они се кад је у питању заштита података о личности грађана морају понашати битно другачије и инсистирати на одговорности сваког ко то право грађана угрожава."

Збирни месечни статистички

подаци

на дан 31.10.2024

У ПРОЦЕДУРИ: 16.095

ОБРАЂЕНО: 165.773

Опширније...