Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности донео је решење којим је наложио Вишем јавном тужилаштву у Београду да учини доступним јавности информације о томе да ли је поступајући заменик вишег јавног тужиоца у случају Савамала, о непоступању полиције по његовим захтевима и ургенцијама, обавестио вишег јавног тужиоца у Београду, министра унутрашњих послова, Владу или надлежно тело Народне скупштине, као и о томе да ли су поднете дисциплинске пријаве против лица која су се оглушила о захтеве и ургенције тужилаштва. Повереник је такође наложио да се тражиоцу информација, уколико оне постоје, доставе и деловодни бројеви докумената које их садрже.
Повереник је нашао да су неприхватљиви аргументи тужилаштва да би одавање ових информација "утицало на даљи рад свих органа који су ангажовани на расветљавању ове кривичноправне ствари".
Напротив, из саме природе тражених информација, будући да се ради само о деловодним бројевима одређених евентуално поднетих обавештења и захтева, очигледно је да се њиховим објављивањем не могу проузроковати никакве штетне последице.
Самим чланом 44. Законика о кривичном поступку предвиђено је, поред осталог, да су полиција и други државни органи надлежни за откривање кривичних дела дужни да поступе по сваком захтеву надлежног јавног тужиоца, а да ће ако полиција или други државни орган не поступи по наведеном захтеву јавни тужилац одмах обавестити старешину који руководи органом, а по потреби може обавестити надлежног министра, Владу или надлежна радна тела Народне скупштине. ЗКП даље предвиђа да, ако у року од 24 часа од када је примљено наведено обавештење, полиција или други државни орган не поступи по захтеву јавног тужиоца, он може затражити покретање дисциплинског поступка против лица за које сматра да је одговорно за непоступање.
Дакле, ради се о информацијама о начину и законитости рада Вишег јавног тужилаштву у Београду које су потпуно легитиман предмет интересовања јавности, а чије објављивање не може проузроковати никакве штетне последице.
Овим решењем, будући да је поступао у оквиру захтева из конкретне жалбе, Повереник јавности омогућује само део информација о случају "Савамала". Повереник упозорава да није добро што му се грађани и новинари све више обраћају поводом права на приступ информацијама о наведеном случају и стоји на становишту да су надлежни органи одавно дужни да јавности, без интервенција Повереника, пруже много више релевантних информација о овом случају. И иначе неспоран интерес јавности појачан је одсуством информација у периоду од више месеци. Случај привлачи пажњу и домаће и стране јавности, негативно се одражава и на процес преговора о придруживању са ЕУ, али што је још важније континуирано и додатно потхрањује и иначе присутне сумње значајног броја грађана у ваљаност и законитост поступања надлежних у конкретном случају.