ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности оцењује као неодговорно поступање Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања у поступку надзора над применом Закона о заштити података о личности и упозорава да такво поступање представља, по члану 55 Закона о заштити података о личности кажњив прекршај.

Повереник је поступак покренуо поводом вести објављеној на веб сајту овог министарства коју су пренели многи медији, а у којој се између осталог наводи: „Министри Владе договорили су са амбасадором Кине у Србији и директором смедеревске Железаре механизам контроле боловања... као и на који начин ће се он спроводити... ово ће бити једна врста пилот пројекта, који ће, уколико буде дао добре резултате, бити опште примењиван..."

Повереник је поступак покренуо 5. октобра затраживши, у року од три дана, одговарајућа изјашњења од Министарства здравља и Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.

Министарство здравља се у задатом року изјаснило наводећи да оно не стоји иза вести о ванредној контроли боловања, те да министар здравља нити министарство, нису давали никакве изјаве с тим у вези, нити достављали медијима саопштења у вези с тим питањем. Такође је навело да је, како је то Повереник и нагласио отварајући поступак надзора, постојећи механизам контроле боловања предвиђен Закона о здравственом осигурању, у складу са којим здравствена инспекција министарства не врши надзор над остваривањем боловања.

Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања у остављеном року није дало никакво изјашњење. Десетак дана касније доставило је допис потписан од стране лица неовлашћеног да заступа министарство у поступку надзора и који не садржи одговор ни на једно од постављених питања, нити је у прилогу имао било какву тражену релевантну документацију.

Повереник је, оцењујући да је такав начин комуницирања испод минималног нивоа примереног једном министарству, поновио захтев да у року од додатних три дана Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања јасно и на законом предвиђен начин одговори на постављена питања и достави одговарајућу документацију, уз упозорење да ће у противном покренути прекршајни поступак.

Независно од тога, будући да и након отварања поступка надзора министарство наставило са креирањем вести о "ванредној контроли боловања" које су у погледу стварног значења изазивале дилеме и реакције грађана, синдиката и медија, Повереник позива министарство да се јавно, недвосмислено изјасни о томе да ли уопште постоји некакав "пилот пројекат" који садржи нови "механизам контроле боловања" који је "договорен" са било ким.

А под претпоставком да "пилот пројекат" и нов "механизам контроле боловања" постоје само на сајту министарства а не и у стварности, Повереник позива министарство да јавност објасни шта "ванредна контрола боловања" коју упорно најављује стварно, конкретно подразумева.

С тим у вези, полазећи од тога да је практично немогуће вршити "контролу боловања" без увида у медицинску документацију, дакле у, по закону, нарочито осетљиве личне податке, Повереник још једном упозорава да Закон о здравственом осигурању предвиђа механизам којим се у случају сумње у злоупотребу послодавци могу користити, али тај механизам предвиђа активности стручних људи и стручних тела оформљених од стране Републичког фонда здравственог осигурања, а не подразумева никаква овлашћења или активности за Владу и министарства, поготово не за Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.

Збирни месечни статистички

подаци

на дан 31.10.2024

У ПРОЦЕДУРИ: 16.095

ОБРАЂЕНО: 165.773

Опширније...