Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности oцењује да јучерашње реаговање представника градске власти на отварање поступка надзора над применом Закона о заштити података о личности, а поводом Пројекта "Сениор картица" представља нервозан, некултуран и провидан покушај обмањивања јавности.
Повереник се неће освртати на уличарске манире и речник градског менаџера, градског службеника који је евидентно потпуно погубио координате у вези са сопственом улогом, позицијом и одговорношћу, већ ће се задржати искључиво на чињеницама.
Повереник је поступак надзора покренуо јер је, увидом у Централни регистар, утврђено да Градска управа града Београда, иако по Закону о заштити података о личности дужна (чл.51) није пријавила збирку података која садржи податке о корисницима „Сениор картице“ и такође није, иако је и то њена законска обавеза (чл.49), претходно обавестила Повереника о намери успостављања овакве збирке, што, и једно и друго, сами по себи представљају, Законом о заштити података о личности предвиђене (чл.57), кажњиве прекршаје.
Представници града су јуче, при том простачки вређајући Повереника, изнели тврдње да су Повереника "обавестили о намери успостављања збирке", те да је "све по закону". Сакрили су од јавности да су Обавештење Поверенику доставили након отварања поступка надзора, јуче пред сам крај радног времена. И што је још важније, сакрили су и чињеницу да их закон јасно обавезује да такво Обавештење Поверенику доставе "најкасније 15 дана" пре предузимања обраде. Код таквог стања ствари савршено је јасно да су њихове тврдње о томе да раде "све по закону" потпуна неистина.
Овде би прича о обмањивању јавности могла и да се заврши. Нажалост, има још нешто, горе. Реч је о покушају да се јавност увери да се оно што се догодило није догодило, да пре обавештавања Повереника нису предузимали никакву обраду података, што буквално представља атак на здрав разум.
Чак и да на телевизији, поред осталог, нисмо видели попуњене обрасце и одштампане "сениор картице", чак и они који би желели да им то поверују морали би се суочити са понижавајућим закључком, да су градске власти и председницу Владе, са њеним знањем или без, ставили у улогу статисте у рекламном споту у коме су "сретну добитницу" и пуну салу пензионера, а посредством ТВ и хиљаде гледалаца, обмањивали уручујући "непостојећу", фиктивну "сениор картицу".
Повереник очекује да представници градске власти престану са недостојним поступцима, као и да се у остављеном року изјасне о свим питањима која су им у оквиру поступка надзора постављена.
Повереник очекује и да градске власти схвате да имају обавезу да грађанима одговоре на питања која су у јавности већ отворена. Пре свега на питање због чега се, ако је реч о искреној намери да се помогне пензионерима, градска власт уместо да одлукама Скупштине града или надлежних органа јавних предузећа обезбеди пензионерима жељене погодности, упушта у Пројекат много примеренији комерцијалним субјектима и прикупљање и формирање нове, огромне базе података, што подразумева и могућност разних злоупотреба. А кад се већ за то одлучила, дугује и одговоре на питања - који орган и када је донео одлуку о пројекту "Сениор картице", да ли је и када расписан тендер за израду више стотина хиљада картица, као и веб сајта за који је најављено да ће бити на располагању корисницима картице, шта конкретно значи да су "прве" картице бесплатне, да ли то значи да ће пензионери за "друге" картице плаћати, када и колико, и сл.?