Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности окончао је поступак надзора над спровођењем Закона о заштити података о личности од стране Градске управе града Београда, започет поводом обраде података о личности у сврху издавања тзв. "Београдске сениор картице".
Повереник је Управи града Београда упутио Упозорење на неправилности у обради података о личности и наложио да га у року од 15 дана обавести о мерама које ће предузети ради отклањања неправилности.
Повереник је поднео и захтев за покретање прекршајног поступка против начелника Градске управе града Београда. Околности указују на чињеницу да је највећи део уочених пропуста последица одлука које су доношене ван управе, у неодговарајућој процедури и без потребних формалних аката, али захтев за покретање прекршајног поступка је поднет против начелника, будући да је начелник законом одређен као одговорно лице.
У поступку надзора утврђено је и у Записнику констатовано да Управа обрађује податке о ЈМБГ грађана иако је тај податак непотребан, неподесан и несразмеран за остваривање сврхе, а "објашњење" да је до такве обраде дошло "омашком" је сасвим неприхватљиво.
Утврђено је да се обрађују и подаци о личности који нису засновани веродостојном извору, односно да се неретко статус пензионера не проверава на одговарајући начин услед чега се поред осталог не може искључити ни могућност да су картице дате и једном броју лица који нису пензионери.
Утврђено је и да се подаци обрађују у сврху различиту од оне за која је одређена на основу пристанка лица будући да је објашњење да се датум рођења и ЈМБГ прикупљају "ради честитања рођендана" што нема никакву везу са сврхом која је дефинисана као "обавештавање о погодности".
Утврђено је да Управа пре започињања обраде није обавестила Повереника о томе иако је по Закону то била дужна да учини најкасније 15 дана пре почетка обраде.
Повереник, будући да сличне акције најављују и у другим градовима подсећа све локалне власти да ако то искрено желе и имају могућности, могу одлукама скупштина локалних самоуправа или органа јавних предузећа утврдити попусте за пензионере, и то објавити у средствима информисања и на својим електронским презентацијама. Могу и позвати и све друге привредне субјекте да их следе и на исти начин објавити оне који су се за то определили. Пензионери, ако је и кад је то потребно, свој статус могу доказивати разним подобним средствима (решење, чек и сл.), која се у пракси иначе користе. Суштински, помоћ пензионерима уопште не зависи од израде и емитовања било каквих картица. Таквим акцијама беспотребно се отварају питања у вези са рационалним коришћењем буџетских средстава, а што је најважније, непотребним формирањем нових, великих збирки података о личности отварају се додатне могућности злоупотребе података, односно повреде права на заштиту података о личности.