Удружење грађана је актом бр. 71/13 од 24.9.2013. затражило од Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности мишљење о томе да ли је поверљиве природе или јавна информација она која садржи списак центара за социјални рад који су у 2012. изместили децу из породице ради безбедности, и број деце која су по том основу измештена из породице, у сваком центру. Наглашено је да су ускраћени подаци за центре код којих је број измештене деце мањи од три, као и да намера Удружења није да дође до личних података о деци и њиховим породицама.
У вези с тим, Повереник је обавестио Удружење о следећем:
Према чл.4. Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја („Сл.гласник РС" бр.120/04, 54/07, 104/09 и 36/10), постоји законска претпоставка о постојању оправданог интереса јавности да зна у односу на све информације у поседу органа јавне власти, уз могућност да орган власти докаже да у конкретној ситуацији постоји супротстављени претежнији интерес.
Изузеци од права на приступ информацијама прописани чл. 9., 13. и 14.Закона нису апсолутне природе и не доводе аутоматски до ускраћивања или ограничења права без претходног вагања супротстављених интереса и могућих штетних последица, у складу са чланом 8. Закона.
У односу на предметне информације, Повереник је мишљења да би било веома тешко доказати да би, саопштавањем назива центара за социјални рад који су у 2012. привремено изместили децу из породице ради безбедности као и статистичког податка о броју те деце по сваком центру, било повређено право на приватност деце и њихових породица или неко друго важно добро одређеног лица.
Статистички, односно анонимизовани подаци, нису подаци о личности, у смислу чл. 3. Закона о заштити података о личности („ Сл. гласник РС" бр.97/08 и 104/09-др.закон, 68/12- Одлука УС, и 107/12) па њихово саопштавање јавности, као вид обраде података, није у супротности са овим законом.
Без обзира о ком броју је реч, идентификовање деце измештене из породица саопштавањем броја таквих случајева на територији једног центра за социјални рад , а тиме и повреда приватности деце и њихових породица, би хипотетички било могуће само на основу укрштања наведених података са претходно откривеним другим информацијама за исте случајеве, а што је ствар процене и доказивања у конкретној ситуацији.
Бр. 011-00-00629/2013-02 од 27.9.2013.