COMMISSIONER
FOR INFORMATION OF PUBLIC IMPORTANCE
AND PERSONAL DATA PROTECTION

logo novi


COMMISSIONER
FOR INFORMATION OF PUBLIC IMPORTANCE
AND PERSONAL DATA PROTECTION



logo novi

COMMISSIONER
FOR INFORMATION OF PUBLIC IMPORTANCE AND PERSONAL DATA PROTECTION

Version in Serbian only.

Извор: Данас

Данас - Како највиши органи власти у Србији испуњавају законске обавезе о доступности информацијама од јавног значаја

Привид јавности иза обиља података

Београд - Осим што је, визуелно гледано, прегледан и, чак, изузетно допадљив, Информатор о раду Скупштине Србије прави је мајдан информација које би "сурфери" по интернету бесумње "прогутали" у једном даху. Ипак, недостају му неки најтраженији подаци, а они који су објављени се, по свој прилици због различите динамике њиховог пристизања, како се чини у свему не поклапају, што би могло да створи утисак привида транспарентности, у коме изглед замагљује суштину.

Конкретно, у Информатору нема тражених информација: о трошковима путовања посланика појединачно, о броју оних који користе накнаду за смештај, о томе колико су дана провели на годишњем одмору, а колико на боловању, колики су трошкови једног дана заседања Скупштине и њених одбора, а колики када не заседа, на колико закона Уставни суд тражи мишљење Скупштине, колико тајних пролаза постоји у згради парламента и која је њихова намена, као ни податка о томе колико је било приговора на повреде Пословника.

Утисак је да се рачунице разликују од једног до другог табеларног приказа утрошених средстава, посебно на путовања. По једном је за путовања потрошено 198,963 милиона динара, односно 88,06 одсто од одобрених 225,946 милиона по ребалансу буџета. По другом је само од јануара до септембра 2005, на путовања у земљи "за одржавање седница и реализацију посебних пројеката", Скупштина потрошила око 136,801милиона динара, а на путовања у иностранству - 1,119 милиона. По трећем, трошкови "службених путовања посланика у земљи" износе 138,306 милиона, а у иностранство 1,447, док су по четвртом путовања по унутрашњости олакшала буџет за 136,335, а по иностранству - 1,126 милиона. Могуће је да веће суме означавају оно што је посланицима дозвољено, а мање - оно што су потрошили.

Подаци о јавним набавкама, који су данас посебно цењени јер откривају да ли је било корупције, углавном су уопштени. Из њих се не види, на пример, које су то велике јавне набавке чија је уговорена вредност у прошлој години била 12 милиона динара, а које су мале набавке које су коштале, заједно са услугама и радовима, 42,310 динара.

За разлику од скупштинског, Информатор Генералног секретаријата председника Републике не нуди ни толико. Из њега се, упркос богате активност шефа државе и његовог окружења, не види колико је ко и нашта потрошио за протеклих годину дана, нити колико су коштале јавне набавке. Ако их је, уопште, било. На три места се чак наводе различити подаци о броју запослених, тако да је тешко утврдити који су они прави.

Скупља репрезентација од путовања у иностранство

Информатор не даје одговор на питање ко је, појединачно, где путовао и потрошио. Једино на једном месту наводи да је, од конституисања парламента, издат 61 дипломатски пасош, из чега произилази да је четвртина актуелног сазива "у транзиту".

Индикативан је и податак да су Скупштину за девет месеци мање коштала путовања посланика у иностранство него репрезентација која је одувек важила за главну ставку у буџету. На њу је отишло 2,188 милиона динара што је двоструко више него за путовања у иностранство. М. Торов

 

Monthly Statistical Report
on 30/11/2024
IN PROCEDURE: 16.897
PROCESSED: 167.498

Read more