Pravo na pristup informacijama u posedu vlasti ne može se "uređivati" uredbama
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti uputio je predsedniku Vlade Republike Srbije pismo u kome predlaže da Vlada iz teksta Uredbe o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave ukloni nedavno usvojene odredbe kojima se predviđa da se osim Zakonom o tajnosti utvrđenih oznaka (interno, poverljivo, strogo poverljivo, službena tajna) neki dokumenti označavaju oznakom "službeno".
Poverenik je, bar ovom prilikom, ostavio po strani u javnosti otvorenu raspravu o tome da li uvođenje oznake "službeno" u formalnom ili materijalnopravnom smislu predstavlja još jedan oblik tajnosti ili ne, ali je podsetio da se u svakom slučaju radi o odredbama koje se tiču Ustavom utvrđenog prava na obaveštenost odnosno prava na pristup informacijama u posedu vlasti, a s tim u vezi podsetio je i na to da član 51. Ustava koji to pravo jemči, utvrđuje da se ono ostvaruje "u skladu sa zakonom". Iz te odredbe jasno proizilazi da Ustav uređivanje ovog prava rezerviše za zakon. Ono se ne može ni ograničavati ni uređivati aktom manje pravne snage od zakona. A fluidne, bez zakonskih kriterijuma nejasne i neprecizne formulacije "osetljivi", a pogotovo "zahtevaju ograničenu distribuciju" i gramatički i logički i pravno upućuju na zaključak da se Uredbom, dakle aktom podzakonske snage, "uređuju" pitanja relevantna za ostvarivanje ustavnog prava na obaveštenost i to na način koji nije predviđen nijednim zakonom.