POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Čitaj mi

03.12.2008.Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti ocenio je kao potpuno neprimeren način na koji Ministarstvo finansija priprema rebalans budžeta.

Naglašavajući da je taj način dvostruko kontraproduktivan jer ne samo da s jedne strane praktično pretvara u karikaturu zakonom zajamčenu nezavisnu poziciju Poverenika i još nekih nadzornih i regulatornih državnih organa, nego s druge strane još i propušta priliku da ostvari kvalitetnije rezultate u saniranju budžetskog deficita, Poverenik Rodoljub Šabić je izjavio i sledeće:

„Apsolutno je neprimereno da je Predlog rebalansa budžeta u delu koji se odnosi na nezavisne institucije pripremljen bez ikakvih prethodnih konsultacija sa njima, a da im se dostavlja „na mišljenje“ u petak naveče, po isteku radnog vremena, uz zahtev da se mišljenje dostavi do ponedeljka.

Naglašavam da su u pitanju principi i korisni efekti, a ne iznos umanjenja sredstava. I do sada institucija Poverenika spadala je među najracionalnije i najštedljivije. Bila bi to i ove godine, nezavisno od rebalansa.

Međutim, sa ovim Predlogom rebalansa Ministarstvo finansija kao da se rukovodi „idejom“ da oni koji štede treba da štede još više, a oni koji nisu štedeli to i ne treba da čine.

Budžet Poverenika umanjen je za 21.977.000 dinara odnosno 17,43%. Da je Poverenik konsultovan sasvim je izvesno da bi se zbog mogućnosti stvorenih racionalnim odnosom Poverenika i njegovih saradnika prema trošenju budžetskih sredstava mogle planirati čak i veće uštede.

Ali, Ministarstvo finansija „uštede“ planira bez konsultacija, po nepoznatim subjektivnim kriterijumima, pa sredstva, umesto na pozicijama na kojima je to realno, (npr. sa pozicija plata budući da usled objektivnih okolnosti Poverenik radi sa brojem saradnika koji je znatno manji od projektovanog i potrebnog) umanjuje na pozicijama na kojima su ona potrebna i neophodna za vršenje elementarnih funkcija Poverenika – npr. materijalni troškovi za nadzor nad više hiljada subjekata na teritoriji cele Srbije.

Možda će u proceduri konačnog usvajanja Rebalansa budžeta, nakon mišljenja koje je Poverenik ipak dostavio Ministarstvu finansija, propusti materijalno finansijske prirode biti otklonjeni, ali teško da mogu biti otklonjeni štetni efekti postupka kojim je Ministarstvo finansija svesno ili ne potvrdilo da nezavisnost nadzornih, regulatornih i kontrolnih tela doživljava isključivo kao fiktivnu, kozmetičku.“

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...