POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Zastarelo
Čitaj mi

Poverenik za informacije od javnog značaja, povodom Predloga zakona o stranim ulaganjima, ocenjuje da je veoma važno da u postupku usvajanja ovog zakona u Narodnoj skupštini budu procenjene i otklonjene moguće negativne posledice usvajanja, najblaže rečeno, veoma kontraverznih odredbi člana 28. st. 4. ovog Predloga zakona. Reč je o odredbi koja predviđa da su informacije o stranim ulaganjima, nezavisno od Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, apsolutno nedostupne javnosti, osim  uz saglasnost stranih ulagača.

Tim povodom, Poverenik Rodoljub Šabić je izjavio sledeće:

„Ovakvom odredbom, u oblasti stranih ulaganja potpuno se isključuje pristup javnosti što izvesno za posledicu može imati brojne probleme principijelne i praktične prirode.

Primena jednog zakona Republike Srbije stavlja se u zavisnost od volje svakog pojedinog stranog ulagača, a stranim pravnim i fizičkim licima daje više prava nego domaćim. Krajnje je kontradiktorno da Republika Srbija svojim Zakonom o slobodnom pristupu informacijama, pod pretpostavkom  ispunjenja određenih uslova, omogućava svima, pa i stranim fizičkim i pravnim licima, pristup čak i informacijama koje nose oznaku poverljivosti, a da istovremeno potpuno uskrati svojoj javnosti pristup informacijama o stranim ulaganjima. Informacijama o stranim ulaganjima se, kad je i ako je potrebno, može obezbediti određen stepen poverljivosti, ali gornja granica ograničenja pristupa javnosti mora biti ona koja važi i za ostale informacije.

Imajući u vidu ozbiljne probleme i nedovoljne rezultate u vezi sa suprotstavljanjem korupciji, jako je važno dobro proceniti i očigledno moguće izuzetno negativne efekte usvajanja jedne ovakve odredbe. Uz široku, fluidnu i nepreciznu definiciju stranog ulaganja ova odredba, kao osnov za uskraćivanje pristupa javnosti, apsolutno svim informacijama, naravno, lako bi mogla da posluži i kao sredstvo za prikrivanje različitih korupcionaških poslova.“

 

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...