S tim u vezi Poverenik Rodoljub Šabić izjavio je sledeće:
„Eksperti Komisije EU upoznati su sa aktivnostima naše zemlje na normativnom planu. Poznato im je da je usvojen značajan broj zakona, strategija i akcionih planova i drugih dokumenata i ratifikovano više relevantnih dokumenata.
Međutim, oni, s pravom, naglašavaju da usvajanje dokumenata samo po sebi ne može da obezbedi željene efekte. Teže ali važnije je obezbediti njihovu primenu u praksi. U tom kontekstu, mislim da je neophodno, da bez odlaganja počnemo smanjivati ozbiljan raskorak između proklamovanog i normativnog s jedne strane i stvarnosti s druge strane. Indikativan je npr. hroničan, visok stepen nediscipline organa vlasti ili funkcionera prema obavezama koje imaju po zakonima kojima se uređuju javne nabavke, sloboda pristupa informacijama ili sukob interesa, a još indikativnije to što takvo ponašanje ostaje praktično bez sankcija. Ne manje je indikativno da se praktično sve nezavisne nadzorne institucije suočavaju sa brojnim, često neshvatljivim, preprekama u obezbeđivanju uslova za normalno funkcionisanje, zbog čega neke čak godinama ostaju „tigar od papira". Možda najdrastičniji primer je DRI. Zakon o državnoj reviziji imamo od septembra 2005., a ni danas još nisu obezbeđeni svi uslovi za njeno funkcionisanje.
Razgovor je potvrdio moje ocene u pogledu neophodnosti unapređenja javnosti rada vlasti. Podizanje nivoa transparentnosti u radu vlasti, posebno kad je u pitanju raspolaganje javnim novcem i resursima, definitivno može biti relativno brzo ostvarljivo, jeftino, a efikasno sredstvo u borbi protiv zloupotreba i korupcije.
Poseban predmet razgovora bila je i primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Informisao sam ih o aktivnostima koje, uglavnom u saradnji sa međunarodnim subjektima, preduzimam, o izradi strategije za implementaciju zakona koju u dogledno vreme nameravam da predložim Vladi Srbije i izradi Vodiča kroz zakon koji bi građanima pojednostavio ostvarivanje i zaštitu zakonom zajamčenih prava i nekim drugim aktivnostima. Dobro je što su gosti te aktivnosti povoljno ocenili. Međutim, mora biti jasno da bez neophodnih ovlašćenja, koja nezavisni nadzorni organ u skladu sa standardima EU mora imati, kao i logističkih, prostornih i kadrovskih pretpostavki za čije obezbeđenje prepreke još nisu otklonjene, neće biti moguće ostvariti punu primenu zakona.
Na kraju razgovora, skrenuo sam gostima pažnju, da za veliku većinu naših građana, evropske integracije i liberalizacija viznog režima imaju izuzetan značaj i da svaki pomak na tom planu može doprineti uspostavljanju bolje, konstruktivnije društvene atmosfere, što je pored ostalog bitno i za uspešniju borbu protiv korupcije. Zato bi bilo jako dobro da njihov Izveštaj bude objektivan, da konstatuje i ostvarene rezultate i propuste i nedostatke i s tim u vezi, da odgovarajuće preporuke i sugestije, ali i da bude osnova za političku odluku koja bi Srbiju približila EU i dovela na „belu šengensku listu"."