POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Zastarelo
Čitaj mi

Izvor: Blic

Rodoljub Šabić
Poverenik za informacije

Zna se da Zakon o slobodnom pristupu informacijama ne priznaje situaciju koja je u nekim drugim postupcima inace prisutna kao "cutanje administracije" i da cak za "cutanje" predvida prekršajnu odgovornost. Pa ipak, od preko 1.160 žalbi koje je poverenik za informacije rešio u toku 2007, u cak 96 odsto slucajeva žalbe su podnete upravo zbog ignorisanja zahteva. Znaci, samo 4 odsto onih koji su se odlucili da uskrate Ustavom i zakonom zajamceno pravo javnosti, to je ucinilo donoseci obrazloženo rešenje, dakle na nacin koji je, bez obzira da li opravdan ili ne, bar formalno korektan. To je nešto za šta je, objektivno, nemoguce naci opravdanje.  

Nije za veliku utehu to što je velika vecina njih na intervenciju, odnosno nalog poverenika kasnije dala tražene informacije. Jer, zajamcena prava nisu stvar nicije dobre volje. Pravima gradana uvek, pa i kada se ogranicavaju, moraju odgovarati striktne obaveze vlasti. Masovnim nekorektnim postupcima prema legitimnim zahtevima javnosti vlast, u krajnjoj liniji, ispoljava potcenjivacki odnos prema gradanima. A buduci da baš gradani, kao biraci i poreski obveznici obezbeduju dve, za funkcionisanje vlasti neophodne stvari - i legitimitet i novac, ne samo sa stanovišta demokratskih principa nego i elementarne pristojnosti, za to baš nikako ne može biti opravdanja.

 

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...