POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Zastarelo
Čitaj mi

Izvor: Blic

komentari

Rodoljub Šabić poverenik za informacije

Nedavno je, kao i svake godine u martu, poverenik za informacije dostavio Skupštini Srbije godišnji izveštaj o primeni Zakona o slobodnom pristupu informacijama. I ovaj izveštaj, kao i prethodni potvrdice da se pravo na slobodan pristup informacijama, u kontinuitetu, sve više koristi. Broj zahteva za pristup informacijama upucen organima vlasti na raznim nivoima za 50 odsto je veci nego prethodne godine, a oko 4,5 puta veci nego 2005. U službi poverenika bilo je u radu i rešeno je oko 30 odsto predmeta više nego prošlegodine. I odnos organa vlasti prema nekim formalnim obavezama, kao što su dostavljanje izveštaja, objavljivanje Informatora o radu i edukacija kadrova, nešto je bolji.  

Ocenjujući da su statistički podaci ohrabrujuci, u izveštaju se konstatuje da vlasti nisu uradile mnogo toga što su ne samo mogle nego i morale, i nude preporuke, cijim usvajanjem bi ti uoceni propusti i greške mogli biti ispravljeni. "Interesantno" je da su identične preporuke bile i u izveštajima za 2005. i 2006. godinu. Mada su u maticnom skupštinskom odboru usvojeni bez rezervi, to je ostalo bez efekta, pa tako ni hronicne, tri godine evidentne greške nisu ispravljene. Zar nije istina da je najpametnije uciti na tudim greškama? Da je uciti na sopstvenim mnogo skuplje, a da je sigurno najskuplje ignorisati greške, ništa ne uciti. Zar je to za nekog kod nas sporno? Ili je stvar u tome da u konkretnom slucaju ceh plaćaju građani, a ne oni koji i greše i neće da uče?

 

Zbirni mesečni statistički podaci

na dan 31.10.2024.

U PROCEDURI: 16.095

OBRAĐENO: 165.773

Opširnije...